Májusi vetnivalók: cukkini

2011.05.12. 09:00 - Ágimama

A cukkini (vagy törpetök) a patisszonhoz hasonlóan a tökfélék (kababosok) családjába tartozik. Nagy víz- és jelentős nyersrost-, C-vitamin- és ásványianyag-tartalma miatt rendkívül egészséges. Energiaszegény, könnyű, kímélő ételek készíthetők belőle.

Magját tavasszal vetem, a palántákat májusban, a fagyok elmúltával napos helyre kiültetem. Ugyanúgy ültetem és nevelem, mint a csillagtököt. Virágzás után rendszeresen kell szedni, még 20-25 cm-es korában. Ilyenkor a legfinomabb. Állandóan öntözni kell, mert nagyon vízigényes. Uborkával vegyesen kovászolható, egyéb receptekre később visszatérek, amikor már szedni kezdem.

Ha már tökfélékről esik szó, talán emlékeztek rá, amikor a csicsókáról írtam, említettem, hogy az árokpart és a kerítésünk közötti részt is kihasználjuk. Az egyik részébe májusban három bokor sütőtököt ültetünk, melyeket helyhiány miatt a disznóól tetejére futtatunk, és a termés ott érik be.

 

Szólj hozzá! Címkék: cukkini ágimama tökfélék

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása