Egerek ellen - könyörtelenül

2011.11.03. 08:00 - Czauner Péter

Most már könyörtelen vagyok. Amikor az első őszi levelek lepotyognak, a gazdaboltban már az egérméreg után tekergetem a nyakam.

Még régen történt, amikor egy reggel a konyhában, a kenyereskosár szélén egy meglepődött egér nézett szembe velem. Azóta tudom, ahogy hidegebbre fordul az idő, a kertes házakban is megjelenhetnek az egerek. A kertvárosi részeken a házi egér, a mezei egér, valamint a kettejük alkalmi nászából származó güzüegér.
A rágcsálóspecialisták szerint a lakásba leggyakrabban a kábelcsatornákban jönnek be, és a fali csövekben vándorolnak. Ezért az inváziót nehéz megakadályozni, bár a népi módszerek egyik leghatékonyabbjában az ilyen csövek bejárathoz közeli részeinek eltömését javasolják. Állítólag, ha a még lágy gipszben jó sok apró üvegszilánkot kevernek el, akkor az egerek nem rágják át magukat, mert a finom orrocskájukat sérti a szilánk. Néhány éve kipróbáltam, de vagy túl hideg volt kint, vagy nagyon be akart jutni az egér - a lényeg, hogy bejött.

Az aprónépek a humános egérűzés mellett voltak. (Bár később kiderült, hogy az egyik egeret Borika kislányom hozta haza a Budapesti Állatkertből, ahol önkéntes diáksegítőként munkálkodott. Az egér egy darabig egy dobozban unatkozott, majd meglógott.) Próbálkoztam cserép-dió kombinációval, a vaskosárkába rejtett sajttal és más humánus megoldásokkal. Egy vagyont költöttem az egérinvázió megakadályozására. De amikor egy pajkos szemű rágcsáló szembenézett a kenyereskosárból, döntöttem. Azóta keményebb narkotikumokkal - immár sikerrel - próbálom távol tartani a hívatlan látogatókat.

A legtöbb nagyobb élelmiszerboltban, hipermarketben vásárolható halálos egérirtó szer. Többféle készítmény létezik, a hatóanyaguk sem egyforma. Van granulátum, kék, piros pép, kis és nagycsomag, a lényeg, ha választunk, arra ügyeljünk, hogy a házi kedvenc nem érheti el. Bár, ahogy megfigyeltem, sem ebünk, sem a szomszéd kényes macskái nem érdeklődnek a méreg, és sajnos az aktív egerek iránt sem.

141 komment Címkék: méreg rágcsáló czauner péter mezei egér güzüegér

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leonard Zelig 2011.11.03. 10:51:17

Nekem a panelben volt egerem, szerencsétlen bebújt a hűtőgép mögé, miután elfogyasztotta a mérget, muszáj volt kipakolni és kivenni a hűtőt, mert ott döglött meg.

papugaja 2011.11.03. 10:55:29

Nekem a madárcsőr-szerű műanyag egérfogó vált be. A csali egy szem kutyakaja, abból is a zöld színű. Volt egy Houdini-egérkénk is, aki kiszedte a fogóból a csalit, azóta vékony dróttal rögzítem.
Vannak időszakok, amikor minden nap fogok egy héten át, aztán hónapokig semmi.
Mérgezni nem akarok, mert ha a konyhaszekrény alatt döglend meg, szagolhatjuk sokáig.
Legmenőbb lenne az idomított vízisikló, de úgy sejtem, ez picinykét nehezebb ügy, mint a patkányvadász-görény.

Advanced Flight 2011.11.03. 10:56:02

@Leonard Zelig: akkor még halála előtt bosszút állt XD

Idet 2011.11.03. 10:56:50

A güzüegérről még sohasem hallottam! Nem lehetne képet föltenni róla? Nagyon kíváncsi vagyok, mennyiben különbözik a három fajta, mármint külsőleg.

Idet 2011.11.03. 11:01:05

@papugaja: Vagy mongúz... Nálunk édesapámnál a tavaly télen befogadott kiscica nőtt fel a feladathoz: fogja az egereket, és szép terítéket csinál a zsákmányból a konyhaajtó elé. A fiam egérfogókat tettki, de egyenlőre Frici cica vezet!

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2011.11.03. 11:01:13

Az egérméreg szükségtelen szenvedést okoz egy állatnak - még akkor is, ha a lelkünket azzal tudjuk nyugtatni, hogy ő egy kártevő. Próbált valaki utánagondolni, hogy is hat az egérméreg? (Véralvadásgátló) Azon túl, hogy mi van akkor, ha az elhullott állatot egy másik eszi meg jóhiszeműen. Ha lehetséges, én inkább az azonnal ható megoldások híve vagyok. Karos csapdák, kosarak vagy macska.

KovA 2011.11.03. 11:09:25

Sajnos a jó macskákat és kutyákat kiirtja az egérírtó, a semmirekellőket meghagyja...
Mérget semmi esetre se használnék - túl ellenőrizhetetlen.
A mi macskáink megfogják az egeret és a kutya is imádja - sajnos mindent ami mozog - így a macskát sem kíméli elég sok ráment amíg megtanulta, hogy nem szabad megölni - de azóta is gyepálgatja azért (nem valami vérebről van szó - csak németjuhász tacsi keveréknek kinéző valami - a betörőt nem bántja de madarat, egeret macskát igen - és olyan szimata van - hogy ha szimatot fog mintha zsinóron húznák követi a nyomot - piszok jó nyomkövető kutya lenne belőle, ha foglalkoznék vele...
Ja és főzni is tud... úgy csinálja, hogy fog egy valamit eltemeti a homokba aztán napokig csak szagolgatja a dombot - időnként előveszi csócsálgatja visszateszi... amíg úgy nem dönt hogy kész akkor elmajszolgatja... tart ez hetekig... a franc se tudja hogy csinálja de dögszaga se lesz a dögnek.

Na mindegy. A lényeg az, hogy én a mérget utálom.
Nem egy cicát láttam keserves kínok között feltehetőleg mérgezettegérevéstől kinyuvadni.
Annál még a kutya is kíméletesebb - szakszerűen megrázza és kész.

Maradok a hagyományos eszközöknél - nálam a diós cserép is simán be szokott válni.
A többit meg rábízom a kutyára vagy a macskára.
Így még az egér is kap egy kis esélyt bár nem sokat...

szépjuhászné 2011.11.03. 11:09:39

Sokáig nem értettem, miért van az angoloknak nagy batár Bread feliratú fémdobozuk. Most már értem!:)) Volt már ultrahangos riasztónk, és az egér szemmel láthatóan riadt volt, amikor mellette rohangált. A méreg néha bevált, de az ideiek beleettek, és még nem hunytak el. Most szerintem áttérek a drótkosarasra, hátha az megfogja, de akkor meg utaztathatom a dögöket jó messzire. A környékbeli macskák itt se hederítenek az egérre.

cudarka08 2011.11.03. 11:14:02

Nálunk is hasonló probléma merült fel a napokban. Eddig ez nem volt gond, mert volt cicánk, de miután a nyáron sajnos a cicánkat el kellett altatni, megjelentek a kertiszerszám tárolónkban az egerek. Mi a ragasztós változatot választottuk az ellenük folyó harcban. Tudom, hogy ez sem egy humánus megoldás, a megfogott, elpusztult állatkát legalább ki lehet dobni és nem bűzlik valahol, mint a méregtől elpusztultak. Igazából minderre azután kényszerültünk, hogy vásároltunk egy elektromos egérriasztót, amelynek korábbi változata a nyaralónkban már bevált, de ez a mostani sajnos lehet, hogy inkább vonza az egereket, mintsem elriasztaná.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.11.03. 11:14:02

Nem tudtok olyan embert, akinek van idomított vadászgörénye?

Az ultrahangos riasztó egy nagy kamu! Ha én is hallom, az nem ultrahang.
A mérget az új beköltözöttjeink, nem nagyon akarják enni.

Leonard Zelig 2011.11.03. 11:15:33

@Sparhelt: Tehát a macska nem okoz "szükségtelen szenvedést" az egérnek?
Miért, a macska fejbekúrja egy szívlapáttal?

Roy 2011.11.03. 11:22:32

Egerek ellen ajánlhatom az úgynevezett ragasztócsapdát. Ez minden Praktiker, Obi, Baumax, illetve mezőgazdasági boltban kapható. A doboza sárga, és van rajta egy egérke. Maga a ragasztó tubusos, és kinyomva se szárad meg. A csapda elkészítése. Egy A/4 dipa rajzpapír (minden papír-írószer boltban beszerezhető), a papírra csináljunk egy óválist aragasztóval, majd a közepébe tegyünk szalonnát, diót, és bármíly valószerítlenül hangzik csokit.
Biztos siker, és azegér beleragad, többet onnan kimászni nem tud. A méreggel ellentétben nem tűnik el az egér hullája, melyre csak akkor tálálni rá amikor megbüdösödik.
Saját tapasztalatból tudom. Sajnos hetedik emeleti panel lakásban egy tél alatt vagy húsz egeret is sikerült ártalmatlanná tennem.

gatsy 2011.11.03. 11:24:25

Én egy elfelejtett méregtartó miatt egyik reggel a dokinál kezdtem a kutyánkkal. Azóta nincs sehol méreg nálunk. Pedig szegény kutya csak a döglött egeret szedte fel. Szerencsére nem lett baja, nagyobb volt az ijedtség, mint a baj (még a szájából kihúztam az egeret, de jól megcsócsálta addigra)

Viszont, ha valki tud mondani Győrben olyan helyet, ahol hatékony egérfogót lehet kapni, azt megköszöszönöm!

Kepan 2011.11.03. 11:25:16

Egér ellen macska kell. A méreg szart se ér. A kan cicával kiskorában sokat kell játszani, főleg zsinóros-elhúzogatósat, utána fejletteb korában mindent elkap, aminek vékony vége van... :) (cipőfűzőt is).
Nálam így megy. A lánycica rá se hederít.

Kepan 2011.11.03. 11:26:25

*fejlettebb
és én kérek elnézést. :D

Terézágyú 2011.11.03. 11:39:20

@Kepan:
nekem éppen az a tapasztalatom, hogy a kandúrt nem érdekli túlságosan a vadászat, viszont a nőstény, akinek már volt kicsinyei, az inkább hajlamos egerészni, hiszen neki a kicsiket is táplálni kell.

biohazard 2011.11.03. 11:42:42

@Roy: Ez a leghitványabb megoldás, ami létezik, szarabb mint a méreg, ezzel az erővel mondjuk kismacskákat is gyújthatnál fel. El tudod képzelni, mit szenved az a szerencsétlen egér? ezernégyszáz forintért lehet kapni élvefogó egércsapdát, korlátlan ideig használható, utána az egeret agyon is csaphatod, de ezt ne!

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2011.11.03. 11:44:04

@Leonard Zelig: A ragadozók úgy ölnek ahogy tudnak, viszont teljesen természetesen teszik, mivel ez a természet rendje. Az egérnek vége lesz, lehet, hogy nem azonnal, de nem is szenved napokig, míg aztán belső vérzésektől pusztul el valahol - ha 'szerencséd' van olyan helyen, ahol nem érheted el, viszont a szaga előjön..

baliquez 2011.11.03. 11:45:08

@papugaja: "Nekem a madárcsőr-szerű műanyag egérfogó vált be" Nekünk is, a kerti ház szekrényei mellett a falnál van elhelyezve jópár. Hátrány hogy pár naponta ellenőrizni kell hogy van-e benne Jerry. :(

Sajnálom őket de jobban sajnálom magam amikor a nyári étkészletekről meg az edényeimről kell az egérszart leszedni és a kövesedett egérhúgyt felsúrolni a padlóról.

Csalinak a nagyobb halibut pellettől a cicakolbászig bármi jó, lényeg hogy büdös és fehérjedús legyen. Lerágták az egyik ikeás késem nyelének a műanyagborítását mert figyelmetlenségből zsírosan tettem el. Éhesek a nyomorultak. Jó messze a háztól szoktam kitenni tálca kukoricát, olyan helyen ahol a baglyok is rálátnak. Mert nekik is enni kell.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.11.03. 11:45:28

Kertbe macska, házban csapós egérfogó.

A kosár nem fogta meg, kiette belőle a kolbászt, pedig rutinosan nem a lyuk alá, hanem a falához tettem.

A csapós egérfogóban a sajt nem jött be, a mangalica-szalonna viszont kiválóan. Kicsit türelemjáték úgy élesíteni, hogy utána be is tudd tenni valami szűk helyre, de ennél jobbat még nem találtak ki.

Méreg a macskák és a gyerekek miatt - meg az esetleges rejtett elhalálozás és a nem épp humánus hatásmechanizmus miatt felejtős. Ugyanígy a ragasztó. Az az egérnek is túl nagy szopó, ha egy ilyen fogja meg.

A macska valahogy természetes, a csapó pedig egy pillanat alatt eltöri a nyakát.

Jeanne d'Arc 2011.11.03. 11:47:12

Az egerekkel nálunk is sok baj volt, volt olyan év, hogy vagy hét egeret kellett ártalmatlanná tenni (a falu szélén lakunk, egy mező mellett), tavaly ultrahangos riasztóval védekeztünk, és nem volt egér. De ki tudja, lehet, hogy mégis a cicánk fogta meg őket. Idén nyáron láttam megenni egy egeret, féltem is, hogy baja lesz. Egyébként állandóan vadászik, sajnos gyíkot, madarat, egeret, mindent. Pedig nőstény !!!!!!!!!!!!!!!!! Igaz, ivartalanítva van.

Roy 2011.11.03. 11:54:35

@biohazard: Tudod mit. Szarok az egérre. Rosszkor volt rossz helyen. Nem kötelező feljönnie a hetedik emeletre. Az egér kártevő, és betegséget is terjeszt az ürüléke. Miért amikor amacska játszik addig míg ki nem múlik az kínzás?

klacus 2011.11.03. 12:04:18

@Idet: A güzüegér szerintem nem jön be a lakásba. Divatos kertvárosban szerintem nincs is.
Általában szántóföldön él, és gigászi halmokat épít. (15 -20 kiló földet is megmozgat a betakarítás és az első hó közötti időben), mivel kaját halmoz fel télire. Innen jön a dolgozik mint a güzü.

Mivel mi vidéken lakunk, és nem kertvárosban, ezért az egerek elég gyakori vendégek, szántók mindenfelé, plusz egy erdő 50 m-re. A védelmi vonal többes.
- Jó macska. Nálunk egy erdei norvég macskaféle van, és annak családi köre. Brutális mészáros. A kis macskák pár hónapos korukra képzett gyilkosok.
- Egércsapda, a legjobb csali a csokoládé, érdemes szekrények mellé lerámolni.
- Értelmes logisztika. Kazánházban, kültéri helyeken mindent úgy kell lerakni, hogy macska körbe tudja járni. Fal mellé soha semmit. (Nappaliban ez nehéz :-))
- Rendezett padlás.
- Szemét és egyéb apró táplálékok zárása.

Általában novemberre az invázió levonul, és nem marad életben a házon belül egy sem. A lényeg, hogy le ne fialjon. A mérget nem preferálom, mert a macska, vagy a kutya is bekajál a döglött egérből, nyilván ha nagyon elszaporodik, akkor mérgezni kell.

Büszke_troll 2011.11.03. 12:04:54

"A lánycica rá se hederít."
"a kandúrt nem érdekli túlságosan a vadászat, viszont a nőstény, akinek már volt kicsinyei, az inkább hajlamos egerészni"

:))))

Nőstény, sosem volt kölyke ivartalanított macskám, a környék minden apróbb élőlényét kinyírta. Ennél szadistább lényt még nem láttam, képes volt egy óráig is játszani egy-egy megnyomorított kismadárral vagy egérrel.

a távoli rokon 2011.11.03. 12:09:40

meghatározhatatlan fajtákból összekeveredett, középtermetű, fekete színű, izgága, herélt korcs kankutya, ami a nap 24 órájában szabadon engedve őrzi territóriumát, meg egy félig vad, de meglepően ragaszkodó kandúr macska.

hatékony, alapos, könyörtelen kombináció a legyektől a nyestig szinte bármire.

egymás egészségét - úgy tűnik - nem károsítják.

Fanyuvo 2011.11.03. 12:18:26

Mi is próbálkoztunk már sok mindennel, de a leghatékonyabb a csapda. Méreg semmiképp, mert nem azonnal öl és megehetik a kutyák/macskák. Próbáltuk a ragasztót is, de mindent összeken és nagyon nehezen jön le, kutya/nyúl szőréről is csak levágni tudtuk.
Azóta csak is a lecsapódó csapda egy kis dió darabbal. Gyors és nem szenved az állat. Nem bántanánk őket, de sajnos nagyon kártékonyak (pont egy hete a kocsimban a géptető borítást rágta szét)
és mérgezőek a többi állatra nézve. Sok nyuszink pusztult el miattuk.

2011.11.03. 12:19:49

@Idet: @Büszke_troll: nálunk is a macska vált be. Az ivartalanított nőstény mindenre vadászik ami mozog, legyen az mezei - barna bundás - vagy házi,- szürke kabártos- egér, patkány, sajnos madarak, gyíkok, pockok, vakond.
Meg nem eszi, a terítéket a köszöbre rakja és várja a dícséretet, amit meg is kap, meg néhány finom falatot.
A nyáron eltört a lába, de sikerült megmenteni, de még így 3 lábbal is kitűnő egerész.
kertes ház macska nélkül? Mint a kapa nyél nélkül.

hallari 2011.11.03. 12:20:12

@Büszke_troll: szerintem inkább fajtától függhet, semmint a nemétől. Kutyás vagyok, de itt is azt látom, hogy fajtája válogatja, melyik "ugrik" a macskára és melyik nem. Persze tanítható is.

Fanyuvo 2011.11.03. 12:20:33

Amúgy azért "játszik" a macska az áldozatával, hogy az áldozatban szétáradjon az adrenalin amitől édesebb lesz, mikor végre megeszi.

hallari 2011.11.03. 12:21:49

@klacus: többes védelmi vonal, ez nagyon jó. :D

mTamás 2011.11.03. 12:32:53

Egyetértek a kinyúvasztós kommentelőkkel, ugyanis az élve kipaterolt egér visszajön!
Viszont a gyorshalál híve vagyok én is, nem kell szenvedtetni, mert csak a többit riasztja el a csapdától és azután jól kikerülik.
van egy régen elfeledett szuper eszköz deszka élébe fúrt lyukakkal, ha ismeri valaki tudja hogy működik szívesen venném a tanácsot

Terézágyú 2011.11.03. 12:34:59

@Frengi:
Ez érdekes, hogy ezt mondjátok, hogy az ivartalanítás ezt teszi a macskákkal...

Nem tudom, nekünk sosem volt ivartalanított...

KovA 2011.11.03. 12:36:57

@Fanyuvo: Ez afféle emberi magyarázat :-)
Egy másik lehetőség: azért játszik, hogy gyakoroljon... a focisták is össze-vissza rugdossák a labdát nemcsak meccsen.

Volt egyébként egy kísérlet: egy macskát beraktak rengeteg egér közé...
Először ölte - falta.
Aztán csak ölte. Aztán csak üldözgette meg meg-fogta.
A legnehezebben pedig azt unta meg, hogy észrevétlen becserkéssze...

Úgy tűnik míg jóllakásig az evés a fontos - á a jövőbeli jólakások érdekében az üldözés fogás és leginkább a becserkészés gyakorlása.
A játékoknak megvan a célszerűségük...

ifarkas 2011.11.03. 12:39:22

Én nyáron a kamrában heti 1 egeret vagy patkányt fogtam. Bár inkább patkány lesz az, mert hosszabb a farka, mint a teste. Most is rácsapós patkányfogó van kint. Mérget is használtam, de nem jó, mert ha "elbújva" döglik meg, akkor szagolhatod, amíg meg nem lesz. Szerintem a lényeg, hogy minden áttekinthető legyen, ne lehessen bevackolni neki egy "láthatatlan" helyre.

KovA 2011.11.03. 12:39:48

@Kepan: Én árva cicákat tanítottam egerészni igazi egérrel... a fürdőkádba raktam az egeret aminek a falán nem tudott kimenekülni... a macsekok először csak megfogdosták játszottak vele nagy egyetértésben aztán az egyik véletlenül rájött, hogy kaja... olyankor volt morgás - a másik meg óvatosan szimatolgatott meg értetlenkedett - miért lett vége a jó játéknak...

deeed 2011.11.03. 12:56:29

@Idet:
A güzüegér a fene tudja melyik. Viszont: A háziegér szürke, és a macska ha megfogja vidáman elfogyasztja. A mezei barnás, és hoszúkás feje van. A macska csak leharapja a fejét, viszont nem eszi meg....
Jó egérfogó még a "Ragacs" is. Két egybenyíló helység közt olyan hosszú kartont kell vele bekenni végig, mint a küszöb. A kis mocsok éjjel mikor nekiáll mászkálni, akkor beleragad...
Minap az egér az étkezőben a függöny tetején szaladt. Sima egérfogóban dióbéllel sikerült aeste megfogni....

Alhazred 2011.11.03. 12:58:07

egérragasztó. 15x10 centis kartonpapírt hosszára l_l alakban behajtogat, közepére ragacs kinyom, majd faltövére elhelyez, mivel Cin ott közleked. szerencsés esetben egy nap kell, egerünk beleragad, pánikol-rángatózik, még jobban beleragad, összeszarja, de semmi gond, papírnál fogva felemel, kidob.

esetleg madárcsőr alakú fogó, brutális cucc, jobban kalibrálható az oldszkúl csapóknál, csalinak meg minden jó, sőt, üresen is fogott már egeret. igaz, szegény nem túl szép látvány törött gerinccel, kidülledt gombszemekkel, szoktam sajnálni.

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2011.11.03. 13:03:06

Pépes, kék bevált patkány ellen.Persze ahol gyerek vagy háziállat van, ott elővigyázatosan kell letenni, bár valami keserű anyag van benne vétlen mérgezés ellen, jobb óvatosnak lenni.Én egy pvc csőbe teszem ott nem éri el csak a rothadék féreg patkány, lehet bele ütni szöget vagy csavart, arra rászúrni, így nem viszi el, ott falja meg.Kurvára nem érdekel hogy szenved.A kutya fogott egyet, aztán megmarta a nyakát, elfertőződött, majdnem belehalt.Egyébként a száraz kutyakajára álltak rá(nincs a környéken állattartás...), nem lehet a garázsban hagyni, és ki kell tapasztalni mennyit eszik a kutya, hogy ne vagy keveset hagyjon a táljában.Két kutya van, egyik se eszi meg a patkányt, csak "kiterítik".Ha valaki észleli a rágcsálót(rágás, egérkaki, patkányszar) AZONNAL kell csinálni valamit.

teddybear01 2011.11.03. 13:11:32

Nekem a következő módszer vált be:

Fogok egy kellően súlyos, félgömb alakú kis tálat, egy tálcára egy fél héjas dióval kitámasztom, hogy a bele befelé legyen. Ha lecsapódott, benne van az egér. Olyankor a macska lelkes közreműködésével ürítem a csapdát, és miután elmostam a hozzávalókat, újra felállítom.

Mindig beválik, és hatásos.

KovA 2011.11.03. 13:15:25

@teddybear01: Így van - ez a klasszikus virágcserép-csapda. Tapasztalás szerint az egyszerűségéhez képest utolérhetetlenül hatékony.

magyar bucó 2011.11.03. 13:19:55

Leghatékonyabb a ragasztós egérfogó. Sokkal eredményesebb, mint a különböző csapdák és kevésbé veszélyes, mint a méreg. Meg nem is kell kiszimatolni, hogy hol büdösödik a hullája.

Idet 2011.11.03. 13:24:20

@Büszke_troll: A madárért kap az orrára, és megszidom. Egérért naaagy dicséret jár. Azt elértem vele, hogy a madarat nem hozza oda...

nnk 2011.11.03. 13:24:32

A ragasztónak az a további előnye a csapdával szemben, hogy nem "egyszer használatos". Ha napokig nem nézel felé, akkor is összefog egy csomót, míg ugye a csapdát mindig fel kell húzni...

Sand Lover 2011.11.03. 13:27:12

Ez a ragasztós megoldás a legkegyetlenebb. Szerintem semmi sem indokolja, hogy egy állattal így végezzen valaki. Megértem, hogy az egér büdös meg otthagyja az ürülékét, de addig jó, amig _csak_ egeretek van vagy patkány, és nem csótány. A csótánytól a kutya/macska undorodik, legfeljebb piszkálgatják a mancsukkal de nem eszik meg; a csótány mindenbe belemászik, összerondítva amihez csak hozzáér és büdös. És iszonyú szapora. És mindent túlél. Úgyhogy van rosszabb, mint szegény kis cincogók.

Ami meg az egérrel való játékot illeti: nem minden macska tudja, hogy kell megölni a zsákmányt, amelyik macskának nem tanítja ezt meg az anyja, az ugyan ösztönösel elkapja az egereket de hogy utána mit kell vele tenni, azt nem tudja.
Továbbá téves az az elképzelés, hogy a macskák érzékelik az édes ízt. A csokit is csak a tejtartalom miatt eszik meg.

[nikk] 2011.11.03. 13:29:38

Hát mifelénk valami fejlettebb egyedek jelentek meg, kétszer ugyanaz a csapda nem működik :) Viszont csak a vicc kedvéért ( bár érdemes lenne boncolgatni a kérdést, hogy miért) egy aktuális példány a teamécsest nyúlta le, és az alumínium borítással bohóckodik a szekrény mögött. Később a mécses "belét" is vitte :) Még tart a harc, reggel ő állt nyerésre de nem adom fel... Szal csalinak jó lehet a teamécses is :D

hjan 2011.11.03. 13:30:11

@Fanyuvo: (pont egy hete a kocsimban a géptető borítást rágta szét)
vigyázz az nyest!
a rosszabb az amikor a vezetékeket kezdi rágni!

nnk 2011.11.03. 13:31:00

Nagyon nem tud érdekelni, hogy mennyire humánus a megoldás. Effektív legyen.

diktatorikus kleptokrácia 2011.11.03. 13:32:48

a kertben a kutya elkapja az egeret, aztán leteszi az ajtó elé és várja a dicséretet :)
a ragadós egérfogó és a rugós fajta is jól működik, a kettő kombinációját nem éli túl a váratlan látogató

magyar bucó 2011.11.03. 13:33:52

@Morgan LeFay:
"a csótány mindenbe belemászik, összerondítva amihez csak hozzáér és büdös. És iszonyú szapora."

Ugyanez szóról szóra igaz az egérre is.

"Szerintem semmi sem indokolja, hogy egy állattal így végezzen valaki."

Szerintem sem. Viszont nem végezni akarunk vele, hanem megfogni. Abban pedig ez a leghatékonyabb.

Fanyuvo 2011.11.03. 13:39:46

@hjan: Egér volt, mert elkaptam. Épp szedtem volna le a borítást, mikor észrevettem, hogy ott van mögötte. Kapott a szájára, de a halálával még nyomott egy fricskát, mert beesett a motortérbe. Végül porszívóval sikerült onnan kiszippantani. Azért remélem mást nem rágott el, bár az a rohadt szivacsdarab is 30.000 forint :(

Azúrkék égbolt (törölt) 2011.11.03. 13:40:34

Nem kell beszarni! Az embereket ugyanúgy mérgezik.
Mit gondolsz mitől rákosodik el mindenki? Túlnépesedés van, ne kelljen nyugdíjat fizetni.

Jetstream 2011.11.03. 13:40:57

A macska azért játszik az egérrel, mert a macska alapvetően sérülékeny lény, és úgy öl, hogy leharapja az egér fejét.

Egy egér könnyen megharaphatja és a harapás elfertőződhet, belehalhat, ha azt nem "szakszerűen", *kifárasztva* teszi meg a macska (lásd horgászok, vadászok stb).

Azt meg hiába várja az ember hogy majd a szomszéd macskája menti meg az ő lakását az egerektől. Tessék beszerezni egy jól egerésző macskát és akkor nem lesz gond az egerekkel (nálunk 100%-ig bevállt, ráadásul még jó fej is).

klacus 2011.11.03. 13:43:56

Nekem volt, hogy a magtár mellett parkoltam, és az egér bemászott a vezérműszíj alá. Indításkor át is ugrott a vezérlés, aminek csak az autószerelő örült.

Ez volt életem legdrágább egérfogója....

Egér ellen kockás piton. :-)

KovA 2011.11.03. 13:48:18

@nnk: ... hát a méregkedvelők számára volna tippem, ami állítólag igen hatásos - nem vegyileg hanem fizikailag hat - nem veszélyezteti a kutyát se macskát - ráadásul könnyen beszerezhető, olcsó ... mégse adom közre a receptet - aki ugyanis beszámolt róla arról is hírt adott, hogy nagyon megkínozza szerencsétlen állatot sokat cincogtak kétségbeesve...

Nekem azért nem mindegy mennyire szenved... ha a macska megnyuvasztja a maga természete szerint - az az ő dolga. Én nem.

Se régen döglött mérgezettegérmúmiákat nem szeretek találni, se kutyát, macskát, egeret veszélyeztetni - se egeret kínozni - se agyoncsapva csapdában találni... ezért én kizárólag élve fogok egeret.
Aztán kedvem szerint adok neki kegyelmet és új esélyt másutt - vagy rábízom az ítéletvégrehajtókra - kutyára vagy macskára. Igazából elég hatékonyak az élveelfogó módszerek - ráadásul olcsók is és főleg: veszélytelenek. Senkit nem mérgeznek meg - és az ember lábaujja se kékül bele, ha rácsapódik...

klacus 2011.11.03. 13:49:28

@Jetstream: "A macska azért játszik az egérrel, mert a macska alapvetően sérülékeny lény, és úgy öl, hogy leharapja az egér fejét."

Hát nem tudom, én azt látom, hogy ráugrik, és a tarkótájon harapja meg az egeret. Kivéve, ha viszi a kismacseknek bemutató eszköznek.

Ilyenkor is a nyakánál kapja el, de nem nem harapja meg. A kismacskák néha 10-20 percig kínozzák. Én valahol azt olvastam, hogy az egér adrenalin szintje megugrik, elég extrém sport lehet neki 2-3 kismacska, és ezáltal sokkal ízletesebb a húsa.

A sérülékenységről meg annyit, hogy az anyamacska nekimegy a barna medvének is, ha a kölykeit védi. Bár még nem láttam macskát szájában egy medvével, de azért attól még nekimehet.

PITTA 2011.11.03. 13:59:08

Fém egérfogó kell (aminek fűrészfogas a csapó oldala nem sima) + tejcsoki. Fal mellé az "osonó" pályára kell tenni ahol biztosan elmegy. 1 este alatt meglesz. Ahogy jöttek a hidegek a nyitott pinceablakon feljöttek a nappaliba és a konyhába. Hamar meglett mind. Így nem kell a hűtőt huzogatni és biztosan szem előtt lesz a tetem is.

Netuddki. 2011.11.03. 14:00:08

@Morgan LeFay: Egyszer egy fakír elhatározta, hogy a világon egy élőlénynek sem fog ártani. Évekig tartó gyakorlással elérte, hogy egyetlen élőlény sem pusztult el miatta.
Sajnos a baktériumok erről nem tudtak. Hamar meg is halt tüdőgyulladásban...

PITTA 2011.11.03. 14:00:56

@Jetstream: a macska azért játszik az egérrel, mert a stressz hatására felszabaduló anyagok miatt édesebb lesz az egér vére.

Netuddki. 2011.11.03. 14:03:39

@kovi1970: Amúgy meg a régi módszer a fél dió és szenes vasaló. Olyan aminek csapóajtószerű a hátulja. Aztán ha az egér nem kap szívinfarktust akár el is lehet engedni. Ezt hívják sportegérfogásnak...

Laciii 2011.11.03. 14:06:55

@PITTA:
De akkor miért nyírja ki sokszor gyorsan (a nem éhező macska is)?

attila kocso 2011.11.03. 14:08:11

Macska a tuti megoldás...:-)

Démonmac1 2011.11.03. 14:14:57

Nehéz ügy, aztán megdöglik és rohad csendben valahol. Jobb lenne talán élve elfogni, aztán elvinni az állatkereskedésbe, hátha kell valaminek. )csökkenteni kell az esélyt, hogy esetleg visszajöjjön)

oncogito 2011.11.03. 14:24:28

Nincs humánus megoldás. Nem csak a méreg kegyetlen. (Egyébként nem is értem, vannak gyorsan, tényleg fájdalommentesen ható mérget, miért nem olyant lehet kapni? Talán mert ember ellen is használható?)
A csapda is fájdalmas sebet üt, tulajdonképpen ilyankor is a fájdalomba hal bele a kis állat.
Macsek valóban nem mindig megoldás, mert van amelyik lusta és nem is tudja, mit kell tennie.

Szerintem az egyetlen tuti megoldás egy kis foxi. Az sosem lusta, mindig mérges és mindig hajszol más állatokat.
De tudni kell, ez sem humánus megoldás.

Ha egy állatkát kártevőnek titulálunk és eszerint bánunk vele - le kell mondanunk arról a címről, hogy humánus lények vagyunk, aki a légynek sem árt.

butatót 2011.11.03. 14:25:43

Sajnos tényleg a ragacs a leghatékonyabb. Tavaly tudományos igényességgel hasonlítottuk össze a raktárunkban. 10-10 db klasszikus (lecsapódó) egérfogó, dió+virágcserép csapda, élvefogó (rácsos kosárka) és ragacs (kb. 20x20 as kartonon). A ragacs nagy előnnyel nyert, utána a klasszikus, majd a virágcserép. A kosarakkal egyet sem fogtunk. Ráadásul ezek a nyílt térben elhelyezett csapdák voltak. A ragacsot célirányosan alkalmazva (a közlekedési útvonalakat teljesen lezárva) a hatékonysága a sokszorosára növelhető, a többi eszköznél erre nincs lehetőség. A Greenpeace-nél persze nem reklámozzuk ;)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.11.03. 14:29:57

@Jetstream: A vadászok hol fárasztják az állatot, és miért?

A vadászias lövés épp arról szól, hogy a vad életének azonnal véget vet. Nem szenved, nem sérül, hanem lehetőleg tűzben rogy, vagy lehullik, felbukik, legrosszabb esetben a "halálvágta" után az első sebágyban hamar kimúlik.

Terézágyú 2011.11.03. 14:38:13

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
"A vadászok hol fárasztják az állatot, és miért?

A vadászias lövés épp arról szól, hogy a vad életének azonnal véget vet."

Na igen, a mai sportvadászok minden bizonnyal így tesznek... De gondolom a megélhetésért vadászó ember húszezer évvel ezelőtt, csinálhatta, hogy kifárasztotta a vadat, egy nyíllövéssel nyilván nem is tudott végezni vele.
Az afrikai busmanok is így csinálják: belelőnek egy nyilat, aztán addig mennek utána, amíg a vad a fáradságtól és a vérveszteségtől kimúlik...

magyar bucó 2011.11.03. 14:38:20

@oncogito: "(Egyébként nem is értem, vannak gyorsan, tényleg fájdalommentesen ható mérget, miért nem olyant lehet kapni? Talán mert ember ellen is használható?)"

Mert az ország lakossága hirtelen lecsökkenne. Szerinted hány nehéz helyzetbe került ember választaná végső megoldásnak? (Akár önmaga, akár más ellen.)

magyar bucó 2011.11.03. 14:39:57

@oncogito: "A csapda is fájdalmas sebet üt, tulajdonképpen ilyankor is a fájdalomba hal bele a kis állat."

Nem, egy nyaki részre mért jelentős ütés az összes idegi funkciót azonnal megszünteti.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.11.03. 14:40:47

1. Nálam a cserép-sajt/dió mmódszer bevált egy lehetőségnek, legalább 5 egeret fogtam így.

2. A koleszben annak idején egyszer egy sima alufóliás csővel fogtam meg egyet. Bebújt az ágy mögé, az egyik végéhez odaraktam a csövet, a másik végén zörgetni kezdtünk seprűvel, egér beszaladt a csőbe, cső végét befogtam, kivittem a susnyásba, elengedtem, ennyi.

3. Lehet kapni olyan egércsapdát, ami képes hosszabb időn át több delikvenst is elkapni és utána szintén elengedhetők, ha megígérik, hogy nem jönnek vissza. :)
www.amazon.com/EATON-421CL-REPEATER-MULTIPLE-CATCH/dp/B000WZ4KO0/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1320327327&sr=8-1

4. A fentieket kombinálva egy ultrahangos egérriasztóval, aránylag rövid idő alatt (pár hét) egérteleníteni lehetett, úgy, hogy nem nyírtam ki egyet se.

PITTA 2011.11.03. 14:42:19

@oncogito: Amit én használok a már említett fogazott vázú fém egérfogó azonnali halált okoz, mert általában betörik a kicsi feje mikor lecsap a csapó. Tejcsokival felszerelve és közlekedési útvonalba rakva ez is 100%os hatásfokú. Bár annyi szépséghibája van, hogy 50% esély van rá hogy az egérkéből vér is jön, azt a következő bevetés előtt le kell takarítani.

Ica a fekete cica 2011.11.03. 14:45:31

@Boston2: vagy azzal nyugtatod magad, hogy nem nyírtál ki egyet se, de közben mindegyik lassú éhhalállal vagy fagyhalállal szenvedett ki mert kivitted a susnyásba. mEsetleg sikeresen beköltöztek máshoz és az ő életét keseritették meg amig ki nem nyírta őket.

A klasszik egérfogo a legállatbarátabb, kb mint a nyaktiló, azonnal öl.

Laciii 2011.11.03. 14:51:23

Az ugye megvan, hogy rágcsálóknál alap szokás megenni a kicsiket ha nincs elég kaja. Na meg ha nem irtanák nem lehetne kenyeret kapni a boltban, mert mindet felzabálták volna. Aranyosak meg minden, de humánus megoldásról beszélni terelés.

phaszfej 2011.11.03. 14:51:33

És a macskák adják beleegyezésüket az ivartalanításba? Jó bunkó dolog ez is.

cdrom70 2011.11.03. 14:57:06

A hagyományos egérfogó a legszelídebb de nem mindig működik....
A cserép+dió is jó megoldás...
Mi van ha környékbeli macskák a kiscsirkékre járnak rá? Akkor mit csináltok? Macskákkal szemben a méreg ami bevált, bár nem macskabarát de a kiscsirkéket megvédi...

Laciii 2011.11.03. 14:59:21

@phaszfej:
Bizony, a kutyák aztán sokkal humánusabban fékezik meg a túlszaporulatukat.

Kutyát is minek, viszi az ösztön aztán majd egy kétszer akkora rivális elintézi. Vagy jól bezárod és a betonon kaparja véresre a körmét az aztán a móka.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.11.03. 15:03:29

@Ica a fekete cica:
Te ugye szeretsz mindenbe belekötni? :)

Én legalább megadtam az esélyt. Fagyról szó se volt, nyáron történt, ha nem tud megélni erdőn-mezőn, az sajnos a természetes kiválasztódás.
Ez egy jókora természeti terület, ahol amúgy is élnek egerek, tehát feltehetően nem az én szívtelenségemnek köszönhető, ha nem boldogultak.
A fél mérföédre lévő házakba meg ugyanezért bármikor beköltözhet egér, megint csak nem azon múlt, hogy én egy nagy, egértelen területet egeresítettem volna be.
Amúgy minek vádaskodsz, ha nem is tudod, milyen körülmének közt történt?
Eh, tipikus...

Cpt. Flint 2011.11.03. 15:05:22

nekem az élvefogó üresen is fogott; 2 db-ot csak most vettem észre a műhelytakarításnál.
de abból azért volt, hogy kiették a csalit, úgyhogy visszatértem a csapókaroshoz. na, abból egyet elvitt a szomszéd macska egerestül, azóta odakötöm valamihez.
sajnos most hirtelen egymás után két cickányt is sikerült vele fogni, úgyhogy egyelőre befejeztem a csapdázást.

Mrs.Columbo 2011.11.03. 15:06:52

Bármi jobb az egérméregnél, mert nagyanyáméknál pl. azért kellett falat bontani, mert ott dobták fel a talpukat a két fal között és iszonyatos bűz terjengett a szobában. A legjobb megoldás a ragasztó, egy kartondobozra kell belőle kenni egy kicsit, a közepére egy sajt vagy szalámi darabka, így 100%, hogy az egér meglesz. Sajnálom, sajnálom szegényt, meg lehet pampogni hogy állatvédelem így meg úgy, de én nem akarok úgy járni, mint egyik ismerősöm, akikhez szakembert kellett hívni, mert az úgynevezett humánus egércsapdának köszönhetően majdnem 80 egér tenyészett ki náluk a télen a falak mögött..

bridgeman 2011.11.03. 15:07:39

Nálam van két cica. Egerem nincs, bár egyszer szétszedtek egyet a lépcsőházban. Meg hoznak néha madarat és denevért. Meg odaszarnak a szomszédok virágai közé. De szerintem így is megéri :)

Ica a fekete cica 2011.11.03. 15:09:16

@Boston2: Nem mindenbe, csak a hülyeségbe. Tudom, rossz szokás, nagy a net elfér rajta a kontollálatlan marhaság is.

baliquez 2011.11.03. 15:11:21

Méretkorlátozós képelemző célkövetővel felszerelt éjjellátó lézerrendszer is jó egerek ellen, csak sajnos a tükrök szervómotorjai elég hangosak amikor célra fordulnak. Plusz ha nem találja el Jerry-t akkor lukakat éget a mindenbe, esélyesen felgyújtva a házat. Kicsit magas a bekerülési költsége, ellenben előnye hogy ha eltalálja a gaz rágcsálót akkor csak egy kis kupac hamut kell feltakarni, így eléggé humánus.

kapanyél 2011.11.03. 15:27:06

@Idet: Saját képünk nincs a güzüegérről, ezt találtuk: ezermester.hu/cikk-2779/Ragcsaloirtas

Roy 2011.11.03. 15:31:17

@magyar bucó: A ragasztócsapda színtelen, szagtalan, és nem mérgező.
@Morgan LeFay: Az egér KÁRTEVŐ. ugyanúgy mint a patkány, vagy a csótány.
Nem érdekel, hogy döglik meg, a lakásomba akkor se jöjjön be.
Egyébként állatbarát vagyok, csak a kártevőkkel vagyok kegyetlen.
Van egy sztorim is ami velem történt meg. A mosogató alatti szemétvödör éppen üres volt amikor belepottyant egy egér. Gondoltam szabadon engedem a háztól jó távol. Befőttes üveget borítottam rá, mert nagy ugri-bugrizott. Levittem a hetedik emeletről. A házzal szemben van egy meredek domboldal, és ott a tetején elengedtem. A domb után van egy kis utca ahol elég ritka a forgalom. Az egér szaladt az autó jött, és az egeret elütötte.
Én próbáltam humánus lenni.

PonDrow 2011.11.03. 15:34:02

Hmmm érdekes, hogy az "azonnali" egérhalált "humánusnak" nevezzük, miközben a szerencsétlen haldokló embereket a többség nem segítené át a halálba...

zuulululu 2011.11.03. 15:39:20

@B.Flóra: "mint egyik ismerősöm, akikhez szakembert kellett hívni, mert az úgynevezett humánus egércsapdának köszönhetően majdnem 80 egér tenyészett ki náluk a télen a falak mögött.. "

Ki lukat furni a falba, hajlakk+ongyujto, es mehet is a meteres lang be a 2 fal koze a dogoknek! :D

zsuzska60 2011.11.03. 15:42:44

jó az a ragasztó, csak ha megfogta az egeret, utána agyon kell csapni szegényt, hogy ne kínlódjon.

csíra 2011.11.03. 15:50:12

A ragadozó madarak nevében kérem, hogy NE használjatok egér/patkánymérget!!! Mérgezett egeret fogyasztva ők is elpusztulnak, ami nagyobb kár, mint hogy a kiflid csücskét megeszik az egerek.

Nálunk a macska, és a régi (fém) egérfogó vált be, de ugyanúgy hatékony volt az élvefogó is.

Segíthet az is, ha kitapasztaljuk, hogy hol jön be az egér, illetve ha nem tesszük lehetővé, hogy az udvaron fészkeljen, például a farakások környékén.

DE MÉRGET SOHA! köszönöm!

Schmitt Plág 2011.11.03. 15:52:31

@Démonmac1: ja, pitonosok 20-30 forintért átveszik az élő egeret. De 100as nagyságrendben veszik szívesen...

Heremóka 2011.11.03. 15:53:13

Én allergiás vagyok a bundájukra :( Ez őket nem zavarta abban, hogy bemásszanak a spájzablakon és ellepjék a helyiséget. Kettőt megfogtunk egérragasztóval. Spájz feltakarít padlótól plafonig. Majd hátradől, gondolván probléma nincs.

Ülünk szombat reggel kakaót szürcsölve (végre hétvége- a konyhában. Meg se tudtunk szólalni, mikor a mosogató mellett szembenézett velünk :O

Ragasztó elő, minden kaja eldug. Két nap eltelt, semmi. Aztán hoztunk hagyományos egérfogót. Azzal hármat fogtunk minden nap. Majd nagytakarítás. Aztán egye-fene alapon még visszaraktam. Még két hétig fulladoztam, de egérkaka sehol. Az anyjuk mindenit! Megnéztem a csapdát,hát volt rajta egy száradt példány :(

Szerintem mindenféle módszert egyszerre alkalmazzatok, az a tuti!

KovA 2011.11.03. 15:57:22

@Roy: Hát lehet ragozni :-) Szempont kérdése az is ki és mi a kártevő - lehet hogy van olyan szempont miszerint mi - az emberek...
No de ez messze vezet...

Humánusság meg nehezen definiálható valami - én inkább kíméletességről beszélnék.
Az is önáltatás ha összemossáák eképp: ez se kíméletes meg az se... a dolog nem egybites ...
lehet, hogy egy módszer sem kíméletes, de van kíméletesebb és kevésbbé kíméletes.

Aki nem hiszi beszélje meg a fogorvosával a gyökérkezelés sehogyse kíméletes, de mégse mindegy, hogy érzéstelenítéssel vagy anélkül :-)
szóval etekintetben sincs mit álszenteskednünk...

Az agyoncsapatós - ha telibetalál - alighanem a legkíméletesebb pillanat alatt ott a vég.
Az élveelfogás "lelkileg" kemény lehet szegény cincinnek - s a folytatás, ha a segéderő macska - lehet kevéssé kíméletes - de legalább valamennyire természetes.

A ragacs testi és lelki kínzás és a befejezés nyitott - éhen dögöltetés agyoncsapás - nem tudom még nem csináltam.

A mérget viszont gyűlölöm... a leginkább kontrollálhatatlan - akár a "hasznos" háziállatokra veszélyét akár azt nézem hol marad és bomladozik kukacok közreműködésével a tetem. És a kíméletessége is kétséges - többnyire vérzékenységet okozó szerről van szó - franc tudja milyen lehet megdögleni fokozódó belső vérzékenységtől kínozva napokig.

Hát én valahogy így állok hozzá - tudom ez se tökéletes - csak egy kompromisszum - valamilyen rám jellemző szempont szerint - egy adott területen belül nem vagyok hajlandó együttélni ezekkel az állatkákkal - tekintessék természetes kiválasztódásnak: amelyik a házamban keres menedéket - az jó esélyel kihull az evolúciós rostán... de azért válogatok az eszközeimben.
Más meg másképp válogat :-) Ilyen a világ...
De a közelemben mérgezőknek meggyűlik a bajuk velem, ha rájövök ki miatt döglik meg a macskám - ez is hozzátartozik - az én szempontomból az én állatkáimat veszélyeztetők is kártevőim.
Legalább egy durva perlekedést megér az ügy.
Esetleg megkapja a döglött macska tetemét - szembesüljön a "művel"...

klacus 2011.11.03. 16:02:57

@Heremóka: "Szerintem mindenféle módszert egyszerre alkalmazzatok, az a tuti! "

Olyan macska kell aki helyetted ellenőrzi az egércsapdát :-)

@baliquez: "Méretkorlátozós képelemző célkövetővel felszerelt éjjellátó lézerrendszer is jó egerek ellen"
Kicsit sokat kell takarítani de már fejlesztés alatt van...:
www.youtube.com/watch?v=RxBa5bQfTGc

Sancho_ 2011.11.03. 16:09:45

Lakótelepi panel 7. emelet.
Reggel leszeltem két szelet kenyeret. ás beraktam a pirítóba. (A szelet közepén két centi átmérőjű lyuk volt "na ja, dagasztási hiba" - bólogattam okosan magamnak...) A kész szeleteket odahalmoztam a páromnak, majd magamnak is kezdtem volna... Ám ekkor a kenyértartóban vad ugrálás kezdődött!!! Sikítottam.
Rácsaptam a fedőt, és úgy vittem le a kukába, kenyerestül, egerestül.

Kissé nehéz volt ártatlan képpel erősködni, hogy "Á, nem a horgászholmimmal hoztam haza.."
Egyébként a pince-részemben durván elszaporodtak (aki nem ismerné: 2 m2-es terület, rácsokkal lehatárolva.
Az agyoncsapós szerkezetek nem voltak elég hatékonyak, legtöbbször ők lopták le a csalit, és falták, falták a csalit - mondjuk ez természetes. Gondoltam, legyen esélyük, vettem egy dróthálós élvefogót. Erre másnap a mellette levő csapósban találtam egyet. Hát, ő válaszotta.

Reménytelennek tűnt a harc, mert ugye nem csak az én ketrecemben jártak, és szerintem szaporodtak is. Maradt a méreg... Egy adag poros gél vagy mi elfogyott, még kellett egy másikat is venni, mire elmúlt az invázió.
Ez ugye panel-környék, itt háziállatot, ragadozó madarat nem veszélyeztet a mérgezett egér. A múmiákat pedig majd alkalomadtán összeszedem, már ha megtalálom.

Sancho_ 2011.11.03. 16:11:32

poros gél= PIROS gél!

Jetstream 2011.11.03. 16:16:18

@PITTA: "mert a stressz hatására felszabaduló anyagok miatt édesebb lesz az egér vére. "

Logikusnak tűnő magyarázat, ami nem veszi figyelembe azt a tényt, hogy a macskák egyáltalán nem érzik az édes ízt, így a cukrot sem (csak és kizárólag a fehérjére nyomulnak, ezért pl az olcsó virslit - aminek hústartalma kicsi - is otthagyják mert nem érzik úgy hogy az táplálék).

Jetstream 2011.11.03. 16:18:41

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: "A vadászok hol fárasztják az állatot, és miért?

A vadászias lövés épp arról szól, hogy a vad életének azonnal véget vet. Nem szenved, nem sérül, hanem lehetőleg tűzben rogy, vagy lehullik, felbukik, legrosszabb esetben a "halálvágta" után az első sebágyban hamar kimúlik."

Először is horgászokról is beszéltem, azok fárasztanak, nemde?

Másodszor pedig ha a macskát megtanítod puskát kezelni, akkor majd ő sem kell hogy leharapja egy állat fejét az öléshez vagy elharapja a nyakát.

De mivel nincs puskája, ezért így öl. Minden állat. Az ember is, ha nincs puskája. Addig űzi a vadat, míg az kifárad annyira hogy nem jelent veszélyt a megölése.

Ha nem fárasztja ki eléggé a vadász az áldozatát, akkor a Zrínyi-effektus lép életbe.

Terézágyú 2011.11.03. 16:20:37

@Jetstream:
"a macskák egyáltalán nem érzik az édes ízt, így a cukrot sem (csak és kizárólag a fehérjére nyomulnak, ezért pl az olcsó virslit - aminek hústartalma kicsi - is otthagyják mert nem érzik úgy hogy az táplálék). "

Már bocs, de a macskák rengeteg olyan kaját is esznek, amiben nincs hús/fehérje...
Pl. főtt sárgarépa, vagy éppen nyers tök.

magyar bucó 2011.11.03. 16:20:56

@csíra: "nagyobb kár, mint hogy a kiflid csücskét megeszik az egerek."

Az egér által okozott kár nem a kiflicsücsök, hanem amit összejár, összerág, összebüdösít.

csíra 2011.11.03. 16:23:06

@magyar bucó: és az több, mint amennyi mondjuk egy parlagi sas eszmei értéke? nem beszélve az elhullott sas esetlegesen magára maradó fiókáiról vagy az elhullás miatt meg sem születő fiókákról

halló figyel valaki? 2011.11.03. 16:24:33

@Heremóka: "Én allergiás vagyok a bundájukra"
Ez jó, sajnos vizuális vagyok, és elképzeltem a kommentelőt háromnegyedes egérbundában :) Ez az igazi tömeggyilkosság...
Amúgy pedig: A humánus megoldások sajnos sohasem igazán megértőek, sem állatokkal, sem emberekkel szemben...

Terézágyú 2011.11.03. 16:26:38

@csíra:
azt az egeret, amelyet én méreggel kiírtok a falu kellős közepén (sőt: a padláson), azt egyetlen parlagi sas sem fogja megenni.

magyar bucó 2011.11.03. 16:26:45

@Jetstream: "csak és kizárólag a fehérjére nyomulnak"

Ahhoz képest teljesen meg van őrülve a fahéjas, aszalt gyümölcsös zabpelyhes sütiért. Még tej sincs benne...

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.11.03. 16:27:02

Nalunk ez egerragaszto valt be es utana a lapat amivel agyon utjuk...

csíra 2011.11.03. 16:27:40

@Sancho_: értem amit mondasz, de ha már panelban jelenik meg az egér, ott a legjobb és legokosabb megoldás, ha az egész épületet szakszerű egérirtókra bízzátok, a közös költség számlájára

Egyébként pedig a városokban, a panelok környékén is vannak ragadozók, valszeg már hallottad is őket, esetleg nem biztos, hogy tudtad, hogy mik azok: kuvikok.

Egy kis jó hírt ideillesztenék, ha van fél percetek elolvasni: mme.hu/component/content/article/15-legfrissebb-hirek/1616-szeleskoer-oesszefogassal-sikeruelt-megmenteni-egy-mergezett-retisast.html

magyar bucó 2011.11.03. 16:29:05

@csíra: A házi egér és a parlagi sas nem fordul elő azonos területen, szóval ezen felesleges elmélkedned. Egyébként a rágcsálóirtószerek nem különösebben veszélyesek egyéb állatokra.

Mrs.Columbo 2011.11.03. 16:33:15

@zuulululu: :D látom te sem vagy túl humánus egérügyben :D :D

csíra 2011.11.03. 16:33:19

@Terézágyú: nem csak a parlagi sas fogyaszt rágcsálót, csak mondtam egy példát (jelenleg belőlük van az egyik legkevesebb az országban)

Arra próbálok rávilágítani, hogy azzal, hogy az egeret megmérgezik, mert a házba bement, azzal egy sor olyan probléma idéződik elő, ami sokkal nagyobb veszteséget jelent, mint az a nyereség, hogy a házban már nincs egér, mert megmérgezték.

Több helyen is van ingatlanunk, nálunk is vannak egerek, de van más megoldás is, mint a méreg, melyek elég hatékonyak és veszélytelenek ahhoz, hogy használhassuk őket.

csíra 2011.11.03. 16:36:28

@magyar bucó: nem különösebben veszélyesek egyéb állatokra? ezt azért így nem hiszem el, és remélem hogy te sem

Terézágyúnak írt válaszomat neked is ajánlom. Ökológiai szempontokat vegyetek figyelembe, csupán ezt kérem.

magyar bucó 2011.11.03. 16:37:37

@csíra: De, tudom. Láttam már pocokirtóval kezelt gabonatáblát. Nem volt tele döglött parlagi sassal. :D

magyar bucó 2011.11.03. 16:38:40

@csíra: "csak mondtam egy példát (jelenleg belőlük van az egyik legkevesebb az országban)"

Nagyot mondtál és kiröhögtetted magad. Van ez így, máskor maradj a realitások talaján, akkor hitelesebb leszel.

csíra 2011.11.03. 16:41:10

@magyar bucó: hagyjuk inkább egymást, ha nem akarsz értelmesen hozzászólni a témához.

gyilkos fűegér 2011.11.03. 16:41:58

Valaki említette a csótányokat, arra is van megoldás: a banánpók (Heteropoda venatoria):

taos-telecommunity.org/epow/EPOW-Archive/archive_2008/EPOW-080707_files/P1070226%20Heteropoda%20venatoria%20eating%20cockroach%20MAIN_s.jpg

Kb 10 példány állítólag már rendben tart egy 1 és 2 félszobás panelt, és egyébként is kedves látvány, ahogy a falon, meg a díványon mászkálnak. Adjatok mindegyiknek nevet, és együtt kacaghat a család, amikor összekeveritek őket! Jó szórakozást!

csíra 2011.11.03. 16:42:43

Most olvasom, hogy a fehér gólyák is fogyasztanak egeret, ha úgy hozza a szükség.
mme.hu/napi-madarvedelem/madarvedelmi-eszkozok/teli-madaretetes/telelo-golyaink-vedelme.html

Esetleg állatkerteknél lehetne érdeklődni, hogy élvefogott egeret le lehet-e adni eleségként. Kicsit bizarr, és az ő részükről kockázatos lehet (mások által korábban megmérgezett egeret fogsz be), de lehet, hogy nem hülyeség.

I_Isti 2011.11.03. 16:45:07

1) Az édibédi kiscica egy profi, kifinomult, vadállati gyilkológép. (Ha már hallottad, hogy az általa foglyul ejtett feketerigó hogyan sikít a szájában, akkor lehet róla fogalmad.)
2) A macskához képest a legaljasabb, leggusztustalanabb egérgyilkolási módszer is rettentően humánus. (Egyébként egy egér sokkal kisebb, mint egy macsek, ezért soha egyetlen egérnek sincs esélye sem egy macskával szemben, az az akár húsz perces játék, amit a macska művel a félig döglött egérrel, az minden, csak nem humánus. Na, de ez ilyen, ha az egér lenne akkora, mint a macska, és a macska akkora mint az egér, akkor biztos, hogy fordítva lenne.)
3) A patkány (és egér) mérget illik körültekintően alkalmazni, hogy se a kutyák, se a macskák ne zabálják föl, se a mérget, se az irtószertől elhullott állatokat, ugyanis a tudomásom szerint a mérgek hatóanyaga vérzékenységet okoz, így szegény macsek vagy kutyus is elvérezhet tőle, rosszabb esetben snassz belső vérzés ölheti meg.

I_Isti 2011.11.03. 16:47:47

@csíra: (Ja, és vajon mit használnak a szakszerű egérirtók? Talán csak nem szakszerű mérget?)

magyar bucó 2011.11.03. 16:51:56

@csíra: Én értelmesen szólok hozzá, te blöffölsz (tárgyi ismereted ugyanis nincs).

gyilkos fűegér 2011.11.03. 16:53:14

@csíra:

Biztos, hogy nem lehet leadni, a méreg mellett is tele lehetnek élősködőkkel, férgekkel, stb, a fehéregerek viszont sterilek.

magyar bucó 2011.11.03. 16:53:35

@csíra: "Most olvasom, hogy a fehér gólyák is fogyasztanak egeret, ha úgy hozza a szükség."

Segítek: a közönséges házityúk is örömmel megeszi az egeret.

klacus 2011.11.03. 16:54:38

@klacus: Itt már csak a nukleáris csapás segíthet, mint az Alienben.... :-)

klacus 2011.11.03. 16:55:20

@gyilkos fűegér: "a fehéregerek viszont sterilek."

Miért mert fehér? Nem látsz bele.. :-)

magyar bucó 2011.11.03. 16:57:25

@klacus: Nem sterilek, de zárt tenyészetekből származnak, nincsenek tele élősködőkkel és nem közvetítenek fertőzéseket.

Schmitt Plág 2011.11.03. 17:26:20

@phaszfej: megvan a leghumánusabb megoldás: az élve befogott egereket ivartalanítani kell és utána szabadon ereszteni...

Schmitt Plág 2011.11.03. 17:35:20

@kapanyél: rozsliszt és gipsz keveréke, vízzel tálalva. Ez is jó humánusan hangzik :)

csíra 2011.11.03. 17:55:03

@magyar bucó: Nyilván ezért vagyok már második éve tagja az MME-nek... Nagyon mellé fogtál velem, kár, hogy belekezdtél.

magyar bucó 2011.11.03. 18:02:47

@csíra: Ahhoz képest még értelmeset nem írtál.
Persze, a tagdíjfizetéskor észt nem osztanak...

magyar bucó 2011.11.03. 18:03:56

@magyar bucó: Most tudtad meg, hogy a gólya eszik rágcsálókat? Inkább figyeltél volna a biológiaórán. Esetleg olvastál volna Fekete Istvánt (Kele).

phaszfej 2011.11.03. 18:36:16

@csíra: Téged is bepaliztak. Gratulálok!

klacus 2011.11.03. 18:46:41

@Internetes Technikai Csökevény: @phaszfej: "megvan a leghumánusabb megoldás: az élve befogott egereket ivartalanítani kell és utána szabadon ereszteni... "

No de akkor hogy terjednek el a földön a nem szaporodó egerek? :-)

kapanyél 2011.11.03. 22:05:40

@Internetes Technikai Csökevény: Csak a güzüegér fotójára gondoltunk a linknél, nem a cikk egyéb tartalmára:)

Idet 2011.11.04. 06:26:14

@kapanyél: Tudom, hogy káros, de akkor is: nagyon szép kis jószág! Köszönöm! Nem lehet ezt valahogy megszelídíteni, és úgy tartani, mint az aranyhörcsögöt? Jó, jó, hülyeség, de akkor is...

magyar bucó 2011.11.04. 07:09:11

@Idet: De, jó ötlet. Mindent összerág, összeszarik, összevizel és büdös. Ideális házikedvenc.

Idet 2011.11.04. 08:36:12

@magyar bucó: Mondtam, hogy tudom: hülyeség, csak elragadott a hév az állatka láttán. Nyilván el is pusztulna fogságban. Na, új ötlet a rágcsálóirtáshoz...

kapanyél 2011.11.04. 10:29:21

@Frengi: "kertes ház macska nélkül? Mint a kapa nyél nélkül." Remek hasonlat, megjegyezzük!:)

2011.11.04. 14:50:56

Én a macskát mindenkinek ajánlani tudom, aki kertes udvaros házban lakik. A macskatáp nem kerül többe, mint az egér csapda és méreg, viszont garantáltan bio killer.

Macska kölyköt bárhol be lehet szerezni ingyen. Csupán a féregtelenítés és bolha irtás kerül pénzbe, ez kb 1/4 évenként 2-3000 max, de ez ajánlott (nem a macska miatt, neki mindegy, de mindig van aki simogatja)

Au udvari macska tartása egyszerű, nem kell neki más, csak egy védett, szél mentes helyen egy kosár, ezt kibélelni ócska pulóverekkel, kidobásra szánt takaróval, időnként cserélni.

Az udvari macskák télre gyöngyörű bundát növesztenek nem kell őket félteni.

Etetésük 1 éves korig napi 2x utána elég 1x.

Ivartalanításuk kerül még pénzbe, de ez a vadász ösztönt nem befolyásolja, csupán ha nem akar az ember évente 2x 5db kiscicicának gazdát keresni, ha már a vízbefolytást a törvény bünteti.

Ahogy az emberek sem egyformák, a macskák sem, ritka kifogni egy jó egerészt, de nem lehetetlen. A jó egerészt meg kell becsülni, premizálni.

Az udvari macskák sajnos nem hosszú életűek, igy nyugodtan bevállalható akár 2 db is egyszerre, ha az egyik eltűnik, vagy az autó elüti, még mindig ott a másik.

Akinek kis lánya vagy lányunokája van, ott macska kötelező, mert ha gyerekkorában kapja el a macska náthát, észre sem veszi, ellenben terhesség alatt magzati károsodással járhat, tehát ez egyfajta meglőzés is lehet.

Ennyit a gyakrolati hasznáról, a "mellék termék": lehet simogatni, dorombol annak aki szereti, de ez nem kötelző.

Tehát elmodható, hogy a macskával korrekt munka kapcsolat alakítható ki. A tetemeket ugyan haza horják, de legalább meggyőződhetünk rőla hogy komolyan veszi a hivatását, és az egérfogóból is nekünk kellene a tetemet üríteni.

Ha kutyánk van sem kizáró ok macskát tartani, a kutya okos inteligens állat, meg fogja érteni a dolgot, de a macskának sem árt egy kis sport néha.

AzHofi 2011.11.04. 22:30:25

Jók a címkék: Mezei egér, Güzüegér, Czauner Péter :-) elnézést

Szimat 2011.11.11. 23:27:44

@Frengi:
Ha jól sejtem a toxoplazmózisra akartál utalni. Amiről sajnos a mai napig meg vannak győződve az emberek, hogy a macskák a fő fertőzési forrásai, pedig a nyers hús, mosatlan zöldség ugyanúgy játszik. Nekünk is mindig volt macskánk gyerekkoromban, de nem kaptam el.

Aki pedig az általad leírt módon akar állatot tartani, inkább ne tegye. A macska szemszögéből nem humánusabb, mint az egérnek a méreg.

magyar bucó 2011.11.12. 05:48:52

@Szimat: A macskának kb. 10.000 évig jó volt ez a fajta tartás (persze oltások nélkül), csak az utóbbi néhány évtizedben terjedt el a természetellenes szobacica tartás.

Orsolya Gombkötő 2013.08.31. 09:06:44

Nekem egerem van.Van akinek ez rosszúl esik..

konyhatunderke 2018.02.17. 23:26:38

Es vegulis melyik egerirto valt be? Kiborito dolog hallani ejjel, ahogy a padlason randaliroznak. Tettunk ki tobbszor granulatumot, kb kirohogtek....
süti beállítások módosítása