A golgotavirág gyümölcse

2011.08.11. 09:30 - Macskamenta

Horvátországi nyaralásunkon sok helyen láttam ilyen jópofa, élénknarancs színű, tojás alakú gyümölcsöt. Megpróbáltam kideríteni, milyen növény is lehet?

 

A neten keresgélve arra jutottam, hogy ez valamelyik golgotavirágféle. Nálunk nem terem, bár különleges virága miatt kedvelt szobanövény.

 

Egyik rokona a maracuja.

A golgotavirág Amerikából származik. Formája az első spanyol misszionáriusokat állítólag a töviskoszorúra emlékeztette, ezért azt képzelték róla, hogy Krisztus szenvedését jelképezi és a dél-amerikai indiánok megtérítésére szolgál.

Liánszerű kúszó száraival, indáival kapaszkodik, fényes zöld, háromkaréjos, sima felületű levelei vannak. A fiatal levelek tövéből hajt ki a virág. A félárnyékos helyet kedveli, de az erős napsütést is bírja.

A golgotavirág gyümölcse a kerek, sárga vagy narancssárga, édes-savanykás passiógyümölcs. 50–60 faj termése ehető. Sajnos én nem tudtam beazonosítani, hogy amit láttam, az ezek közé tartozik-e, úgyhogy a kóstoló elmaradt. Pedig sok benne az A-vitamin, a nikotinsav, a foszfor, a kalcium és a vas.

Azért csak hazahoztam egy érett passiógyümölcsöt. Itthon kibeleztem, a szép nagy és piros magjait elültettem. Most kíváncsian várom, kihajt-e…

Forrás

6 komment Címkék: vas kalcium a vitamin golgotavirág maracuja foszfor

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BejgliFolt 2011.08.11. 18:15:58

a passionfruit (golgota virág gyömölcse) az nem a maracuja európai neve?

menőmano 2011.08.11. 22:05:29

A fotó alapján kívül, belül nagyon érdekes gyümölcs.
De én biztosan nem kóstolnám meg.:)
Pedig gondolom nem mérgező.
megtérítésére szolgál."

hm. Akkor esetenként lehetne alkalmazni.
:))

menőmano 2011.08.11. 22:06:23

Nagyon tuti neve van: macskamenta.
:)

hipokrita 2011.08.11. 22:31:02

Nekünk van egy tövünk, pont idén hozta az első virágát (lásd az itteni képen, egyébként a valóságban lenyűgöző hatást kelt.) Ilyentájt a szabadban tartjuk.

Margit Török Vendelné 2015.09.08. 11:36:50

Én már fogyasztom a gyümölcsét
süti beállítások módosítása