Sörben pácolt meztelencsiga

2011.06.07. 06:03 - Macskamenta

Alapjában véve békés természetű ember vagyok, nem bántok senkit. De amikor megláttam a kis bazsalikompalántákon lakmározó csigahordákat, tudtam, hogy eljött a cselekvés ideje.

Ravasz tervet eszeltem ki: csapdába csaltam ezeket a gonosz lelkeket! Nagymamám sváb receptje szerint sörben pácoltam őket. Egy nagyobb műanyag poharat (tejfölös, joghurtos, kefires stb.) besüllyesztettem a földbe, hogy a pereme ne lógjon ki a talaj síkjából, majd egyharmadig sörrel töltöttem fel.

Életem párja önző módon csak két csapdát engedélyezett a sörkészletek megóvása érdekében, de ezek is hatásosnak bizonyultak. Reggelre a velejükig romlott, alkoholista csigák ott fuldokoltak a sörmedence mélyén, kárörvendő kacajomat már nem hallhatták…

Tanulság? Az alkohol öl, butít, nyomorba dönt… és megvédi a palántákat.

26 komment Címkék: csiga sörcsapda

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kicsi Kacsa 2011.06.07. 12:26:41

Hűűűűű, ez jó ötlet! A spanyol piros csiga is szereti? Már hozzánk is eljutott :(

Bobby Newmark 2011.06.07. 14:00:12

Aszittem kajarecept... Nem dobja fel a csiga élvezeti értékét, ha sörrel van telítve? Mint mittudomén, a kínai élve sütött csirkénél?

közlekedő edény 2011.06.07. 14:09:13

A sörhöz még nem nyúltam, egyéb dolgokkal (háló, csigavadászat) óvom a biokertet, de lehet h eljön az atomsör bevetésének is az ideje :D
Egy dolog zavar ezzel kapcsolatban, az őshonos csigákat is csapdába csalhatja, bár a képen csak a a spanyol dögök úszkálnak.

TonyCaviar 2011.06.07. 14:16:03

És meg sem főzted? Így félkész a gonoszság! Amúgy milyen sör volt? A csigáknak mindegy?

klorofil 2011.06.07. 15:58:59

Nem csinálok ilyen csapdát, a szomszédomtól nem lenne biztonságban

vasszűz 2011.06.07. 16:27:30

Nálam belefulladtak a békák:(.

vegyesfehér 2011.06.07. 16:39:48

Likas lett a bazsa. Tegyél közé turbolya palántákat is. Az elriasztja a csigákat. Saláta közé is alkalmazzák.

Mikrobi 2011.06.07. 16:44:39

És hogyan fogyasztottad?

Kono 2011.06.07. 17:09:58

Mingyá jönnek az állatvédők!!!

ondol 2011.06.07. 18:03:53

Nálunk az idén 1 darabot láttunk. Undorító izék, szemem láttára rágtak le mindent, és szemberöhögtek.

Rájöttünk, hogy ősszel kb. 20-30 cm mélyre rakják a fehér szaporító bogyóikat, ráástunk és kiforgattuk a felszínre. Megfagytak. Persze a hideg tél is bejátszott.

Jövőre remélem nem sokasodnak újra el. Sörös cécó nálunk nem jött be....

Hozsanna 2011.06.07. 18:14:42

Nálunk rengeteg vöröscsiga van. Pontosabban csak volt. Néhány hete szereztem 3 indiai futókacsát, és azok teljesen tisztán tartják a kertet. A növényeket nem eszik (a borsó levelét néha kicsit megcsipkedik, de igazából csak alig-alig); és egész nap csapatosan járőröznek: vöröscsigára vadásznak a kertben. Nagyon mókás, ahogy majdnem függőleges testtartással rohangálnak. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy megeszik pl. a földigilisztát is (ami nem túl jó dolog); de ennyi áldozatot megér, hogy már hosszú hetek óta nem láttam egy vöröscsigát sem. A kacsák szabadon rohangálnak a kertben, a kert díszei. Arra kell csak figyelni, hogy mindig legyen elegendő vizük több helyen is a kertben. Mindenkinek csak ajánlani tudom. Sokkal hatékonyabbak, mint a sörcsapda.

harcsabajuszos 2011.06.07. 18:33:07

Tavaly sosem látott vörös meztelencsiga invázió volt, de idén az aszálynak köszönhetően elmaradt felénk.
A sörös csapda remekül működik, ahogy a kacsa és a sün is.
A csapdából kiszedett anyagot érdemes szétszórni, elriasztja a még élőket.

Kicsi Kacsa 2011.06.08. 14:34:42

@Kono: jöjjenek a kertembe, és vigyék el a csigákat. Védjék a saját veteményükbe!

sappeni 2011.06.08. 15:33:51

Sziasztok!

Kicsit OFF leszek, mert a téma nem csigusz, de látom, otthon vagytok a fűszernövények és a "biovédekezés" ügyében.

Nekem csak erkélyem van sajna, de a friss fűszereket szeretem, tele van velük az erkély. Viszont a rozmaringokkal állandóan bajba kerülök, mostmár évek óta. Minden évben pár hét után "lisztharmatos" lesz, (nem tudom, hogy tényleg lisztharmat-e, de a zöld levélkék, az új hajtások is vastagon "lisztporosak"). Ettől függetlenül nő, de nekem valahogy így nincs kedvem megenni.... :)

Próbáltam csak alulról locsolni (fél óráig szívja, aztán kiöntöm alóla), csak akkor locsolom, ha tényleg száraz a földje, az erkély legnaposabb pontján van. De bárhogy próbálom, minden évben ugyanaz: pár hét és csupa lisztes :(

A bazsalikomok, a menta, a citromfű, a levendula és az összes többi mind gyönyörű, de ez a rozmaring csak haragszik rám... :(

Tudtok segíteni, van valami jó megoldás? Vagy egyszerűen én rontok el valamit a gondozásnál?

Lassan itt az ideje a rozmaringos meggychuthey elrakásának, és utána megint lesz rozmaringom, hogy tudnám megőrizni?

Nagyon köszönöm!

Macskamenta 2011.06.09. 08:15:28

Látom, a csiga igazi közellenség, senki sem vette védelmébe :)

@sappeni: Tudnál küldeni képet a lisztes rozmaringodról a macskakertkukacgmailpontcom címre? Sokat segítene.

Németh András 2011.06.09. 11:00:53

Na akkor hogy a várva várt természetvédő is megszólaljon: irtsátok a spanyol meztelencsigát ahol éritek!!! Az éti csiga esetén meg az is jó megoldás lehet ha eső után egy vödörbe összeszedi az ember és egy 10 perces séta után elengedi valahol a határban. Ennyi talán belefér és lehet gyönyörködni egy kört a természet nagy kertjében is egyúttal.

ondol 2011.06.10. 08:12:27

@sappeni: a lisztharmat főleg a friss hajtások végén él túl. Ezért nyugodtan levághatod, megmetszheted a bokrodat, ki fog hajtani.

Nekem a kertben több éves 1 m magas fásodott szárú öreg rozmaring óriásbokrom van, napos helyen. Minden évben megmetszem, elég rendesen, és annál jobban bokrosodik. Csak az eső öntözi.

A lisztharmat szereti a párásságot, ezért szerintem lemetszés után át lehetne ültetni, tiszta földbe, távolabb tenni a többi növénytől a szellőzése érdekében, és ritkán öntözgetni.

Lisztharmar ellen mi a következő elegyet használjuk.

1 kanál szódabikarbóna, 1 csepp mosogatószer töményen, 1 liter csapvíz. Feloldódás után spricckaflaskába öntöm és ezzel spricckolok:-)

Bálint Károly kertépítő 2011.06.10. 09:58:43

@sappeni: Ha a biomódszerek csődöt mondanak, akkor is van remény. A képeket még nem láttam, de nagy valószínűséggel gyapjas pajzstetű támadja a növényt, főleg ha idősebb a tő. A közelben valahol fertőzött növény él, és az betegíti a rozmaringot. Idősebb tő esetében érdemes fiatalt telepíteni helyette, mert évelő növény lévén 3-4 év után az anyanövény elöregszik. Amennyiben a rozmaring 2 évesnél nem idősebb, a fertőzött hajtásokat vágd le, és a tő mellett lévő föld felső 2-3 cm-ét távolítsd el, és friss földel pótold! Egyszeri vegyszeres kezelést ajánlok, amely 14 nap után kiürül a növényből. Felszívódó rovarölő szer, pl. Actara, és egy gombaölőszer, pl. Bumper kombinált permetszerrel kezeld a növényt, és a tövéhez is önts belőle! Remélem ismét egészséges, szép növény díszíti az erkélyt.

harcsabajuszos 2011.06.12. 13:54:15

@sappeni: Próbálj meg neem olajjal permetezni, szintén hatékony baktérium és gombaölő.

sappeni 2011.06.13. 19:07:32

@Oreg: @Bálint Károly kertépítő: @ondol: @Macskamenta:
Hű, mindenkinek nagyon köszönöm!!!
Macskamentának küldtem pár béna képet, a héten megpróbálok valami normálisat is csinálni (a fényképezőm most tönkrement, sajna, de az nem a lisztharmattól :) , a telóm meg igen egyszerű típus... )
A tő friss (idei), és -minden reklám nélkül!!!- az összes pesti boltban kapható Zöldpont-féle rozmaring. (Legalábbis én másmilyet átlag közértben még nem láttam) Minden évben ilyennel próbálkozom.
Először még lefotózom, aztán kipróbálom azt a szódabikarbónás spriccet. A sima mosogatószeres verzió levéltetvek ellen bejön (ma pont levéltetveket irtottam a paradicsomjaimról, remélem, sikerrel... :) ). Aztán, ha kell, sorban a többit.

Még egyszer nagyon-nagyon köszönöm mindenkinek, beszámolok az eredményekről!

Triplets 2011.06.21. 07:55:05

Én tavaly folytattam hadjáratot a kis dögök ellen, egész nyáron gyűjtöttem őket, majd leúsztattam őket a kert végében lévő patakon, valameddig elúsztak. Aztán lehet, hogy visszamásztak :). Nem mertem őket kinyírni, meg nem is tudtam, hogy hogyan tegyem. Tűzbe azért nem dobtam volna őket, de ha így kíméletesen belealszanak a sörbe, ez nekem is tetszik :).

Macskamenta 2011.06.21. 08:15:12

@sappeni: Hogy vannak a rozmaringok? Sikerült meggyógyítanod őket?
@Triplets: A csapdákat azóta is folyamatosan feltöltöm sörrel, bele is döglenek a csigák, de valahogy csak nem akarnak elfogyni.

Triplets 2011.06.21. 08:37:19

@Macskamenta: azt is lehet, hogy nem csak belemásznak, hanem a gyerekeknek "kiszedtöbbspanyolcsigát" akadályversenyt rendezek, és manuálisan töltjök fel a sörösvödröt a kis szemetekkel. Nem tudom, hogy mindenkinél ilyen rengeteg volt-e, de nálunk szerintem (Balcsi) 2 hét alatt összeszedtem 100-120 darabot. Remélem idén nem lesz ilyen borzalmas sok.

sappeni 2011.06.22. 10:17:42

@Macskamenta:
Most ilyen kicsit "hibernált" állapotban.

Most nincs rajta "lisztpor", se nem nő, nem volt új hajtás... de csak egy-két levélke száradt el, a többi nem. Azok szép zöldek.

Szóval kivárok.... Naponta figyelgetem, mindenesetre az biztos, hogy ez a szódabikarbónás-mosogatószeres zuhany és a felső cm földcseréje sokat javított rajta, úgyhogy nagyon hálás vagyok nektek az ötletekért!!! :)

harcsabajuszos 2011.06.29. 18:37:06

@sappeni: Nekem kissé gyanúsak a képek a háló miatt, hogy ez takácsatka.
A hálóban nincsenek véletlenül csak nagyítóval látható kis mozgó dögvészek?
Neem olajat nekik, azt nem bírják ki, de egyébként rendkívül ellenállóak és jobb izolálni a fertőzött növényt, mert gyorsan terjednek.
süti beállítások módosítása