Töklámpás Fesztivál

2011.10.30. 08:35 - sztroberri

Tegnap este töklámpások lepték el a Hősök terét. A 19 órára meghirdetett Töklámpás Fesztiválra meglepően sok alkotás érkezett, már a fenti időpontban alig volt hely a Milleniumi Emlékmű talapzatán.

Én a Töketlen Töktelenek táborát gyarapítottam, több okból is.
Töketlen azért, mert gondolatban már akkor elvágtam az ujjam, amikor fejben lejátszottam a jelenetet, amint faragom a tököt. Bár imádok főzni, nálam az egyes számú konyhafelszerelés a sebtapasz, és minden egyes főzés felér egy túlélőtúrával (az ujjaim tudnának mesélni…).
Töktelen azért, mert a kamránkban egy hete lapuló, alig fél kilós sütőtök a szombati főzés, azon belül is a maradék-feldolgozás áldozatává vált. Miután a leves-második alapanyagaiból megmaradt egy kb. 10 cm-es póréhagyma és két átlátszó szelet császárszalonna (magyarul sliced bacon), gombhoz a kabát alapon előkaptam a sütőtököt, és hirtelen felindulásból az alábbi szószt követtem el: az apró kockákra vágott szalonnát megpirítottam, a felkarikázott pórét rádobtam, hozzáadtam a felkockázott sütőtököt, plusz só bors, curry, szerecsendió, babérlevél. Kicsit pároltam, leturmixoltam, és elámultam, milyen finom lett. Legközelebb valami csípőset is teszek bele, ha még egyszer sikerül ezt megismételni.

Fent nevezett okoknál fogva kénytelen vagyok más tökeivel ékeskedni, de szerencsére van mivel, mert nagyon gazdag volt a felhozatal.

A hagyományos szem-száj-orr-kompozíción kívül egészen meglepő művészi igényű lámpások is akadtak.

Voltak kifejezetten ijesztő darabok, a Kaszás és társai is csak a lámpásoknak háttal mertek megállni.

A divathullámok a sütőtököket sem kímélték, Hello Kitty jól megfért Jack Sparrow kapitánnyal, vagy Mazsolával.

A sok-sok lámpáson kívül szépen gyűltek a rászoruló gyerekeknek szánt adományok is, bár a mód nem volt méltó a célhoz. A tartós élelmiszereket a földre lehetett lerakni, rövid időn belül az egész úgy nézett ki, mint egy szeméthalom.

De ne legyünk ünneprontók, a cél nemes volt, az a lényeg. Talán legközelebb erre is lehetne figyelni.

Szóval, összességében majdnem kedvet kaptam a tökfaragáshoz, de még ellenállok a kísértésnek. Viszont le a kalappal a sok ügyes kéz és kés előtt!

További tökötleteket itt találtok.

4 komment Címkék: halloween töklámpás fesztivál

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása