Lucernacsíra

2011.03.07. 09:16 - sztroberri

Végre kicsírázott másik nagy kedvencem, a lucerna! Ez egy igazi energiabomba, leköröz bármilyen multivitamin-kapszulát, úgyhogy érdemes kivárni a 7 napos csírázási időt.

Az eljárás ugyanaz, mint az eddig ismertetett magoknál: egy tálhoz 1 evőkanál magot jól megmosok, világos helyre teszem, naponta kétszer átöblítem, majd 1 hét múlva lelegelem:) A maradékot zárt edényben hűtőben tárolom (én nem sokáig). Csírázáskor finom bojtosgyökerek fejlődnek ki, de ezeket ne tévesszük össze a penésszel, mely sajnos szintén gyakran jelenik meg a csíranövényeken, ha nem vagyunk elég éberek.

 

Ahogy a többi csíranövény, a lucerna is nagyon finom vajas kenyérrel, salátákban, levesekben. Ahogy egy kommentíró a mustárcsíránál megjegyezte, íze a zöldborsóéhoz hasonlít, meg egy kicsit fűszerű is, egyszóval "zöld" íze van. Rengeteg vitamint tartalmaz (A, B1, B2, C, D, E, H, K), ként, ásványi anyagokat (kalcium, foszfor, vas, magnézium, kálium, cink, nátrium, mangán, bór). Rostanyaga serkenti az emésztést. Növényihormon-tartalma a női megbetegedések ellen hat. A benne lévő szaponin zsírbontó hatású, tisztítja az érfalakat. Úgyhogy, semmi okunk kihagyni az étrendünkből! 

1. nap3. nap
5. nap7. nap

 

Szólj hozzá! Címkék: vitaminok ásványi anyagok lucerna szaponin

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.