Két szál pünkösdrózsa...

2011.05.27. 09:22 - Macskamenta

3 éve ültettem egy tő pünkösdi rózsát. Eddig nem hozott virágot, meg is fenyegettem, hogy kihajítom, ha így folytatja. Vagy tényleg megérezte, hogy nem vicceltem, és nem akart a komposztba kerülni, vagy csak a csillagok állása volt kedvező, mert olyan gyönyörűen virágzik, hogy teljesen elérzékenyültem.

 

A pünkösdi rózsa valójában nem is rózsa (bár az illata emlékeztet a rózsáéra), a bazsarózsafélék családjába tartozik. Magyarországon őshonos fajtája a Pécs környékén élő bánáti bazsarózsa (Paeonia officinalis ssp. Banatica).

A néphagyomány az élet megújulását ünnepli pünkösdkor. A lányok mosdóvizébe pünkösdirózsa-szirmokat szórtak, a legények pünkösdi rózsát vittek szívszerelmük ablakába. A lányok koszorút fontak a szeretett legénynek. 

Én meg csak szedek egy hatalmas csokorral és vázába teszem, hadd élvezzük a szobában is bódító illatát!

Szólj hozzá! Címkék: népszokás pünkösdi rózsa bazsarózsafélék

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása